atlantis

Alla inlägg under augusti 2016

Av atlantis - 31 augusti 2016 18:00

   Så, jag behövde skriva lite mer om mig själv, även om jag inte ville eftersom jag tyckte det kanske skulle verka lite äggoistiskt. Hahahaha! fattar ni, för jag är en höna, och istället för ego, så skrev jag… okej, jag vet, ni fattar…

 

I alla fall, innan jag blev en höna var jag en stol, tonårsuppror ni vet, men jag kände fortfarande att något inte stämde, och upptäckte min sanna identitet som en höna. Jag skrev att jag var nästan ett hönår, och för er människor som inte vet, så är ett hönår 15 människoår, så jag borde vara cirka 14 år.

Jag är också med i en religionen, Gröna hönans religion. Den kanske låter löjligt för er, men om människor kan tro på ett flygande spagettimonster, kan jag tro på en höngud. Jag kan berätta mer om den sen i ett inlägg, den kommer förändra hur ni ser på världen, jag lovar!

Jag har en familj, den är tuppen! hahahah fattar ni, istället för toppen, så skrev ja… okej, ni fattar… jag vet…

Jag har en mamma och en pappa, och en syrra, som kommer kallas fluffis, för att hon är så liten och fluffig!

Jag har en bästavän, hon heter hönan Adga… nej, jag måste sluta med dom här  “gal”na skämten, hahahahah! Fattar ni? För… okej, ni gör det, jag vet…

Nej men hon heter Linn. Jag tror jag ska sluta nu… innan det spårar ur… och innan jag kläcker några mer skämt… fattar ni? kläcker???? haha!

 

Okej, jag är klar nu *drops the feather*  

 

Men en sista grej!

 

jag vet att det är chockerande, men egentligen är mina fjädrar vita, jag vet att det är en chock, med jag brukar färga dem lila.. Eftersom jag är en lila höna på insidan, och folk brukar döma en på ens utseende, så jag tänkte helt enkelt visa alla vem jag är på insidan!

Av atlantis - 29 augusti 2016 18:00

Ja, så just nu sitter jag frysandes under täcket och skriver. Måndagar brukar ju vara illa nog, men kombinerat med pissväder och orientering utomhus nådde det en helt ny nivå. Men i alla fall, detta är ju det första inlägget jag skriver på bloggen så jag tänkte att ni skulle få lära känna min lite genom några faktan om mig. Du kan dessutom läsa min kolumn i vänster sida av bloggen, men vi kör igång!


  • Jag är sarkastisk hela tiden, vilket säkert är irriterande för mina kompisar, men.. 
  • Jag gillar verkligen inte att förlora, och gör typ alltid mitt bästa i allt som har med tävlingar att göra.
  • Det här är ju extremt intressant, men mina favoritämnen i skolan är matte, bild och samhällskunskap.
  • Jag har just nu en blånagel som jag fick genom att sparka i en tröskel.. ..och nej, det finns inget mesigare sätt att få en blånagel.
  • Jag använder inte smink, och är inte särskilt intresserad av kläder heller för den delen.
  • Däremot älskar jag att läsa, och mina favoritböcker är Milleniumserien, hungerspelen, maze runner och Harry Potter (obviously). Har säkert glömt jättemånga men ändå.
  • Jag bor tillsammans med 2 katter, varav en av dem spydde på golvet i mitt rum idag...
  • Jag hatar vanliga emojis, bara.. ..nej. Däremot att skriva dem med hjälp av olika tecken tycker jag om /:

 

Nu kommer jag inte på mer, antar att jag inte är en särskilt intressant person egentligen men jaja. Hoppas att du lärt känna mig lite bättre och ser fram emot framtida inlägg. Tack för att du läste! 

 

 

Av atlantis - 28 augusti 2016 17:17

Hej,

Välkommen till bloggen! Jag och Char har denna blogg, men det finns en möjlighet för flera medlemmar. Om du vill veta mer om oss så läs i våra profiler på vänster sida eller i presentationen. Och namnet Atlantis, som bloggen har, kan ändras inom en snar framtid, men vi skriver det innan vi byter så att ni vet. Vi har båda efarenhet av bloggplatsen sedan något år tillbaka. Här är några fakta om bloggen som kan vara bra att veta:


- Vi tidsinställer alla våra inlägg

- Lapiz lägger ut på Fredagar och Char Lägger ut på Måndagar

- Vi skriver om allt möjligt, kommentera dina förslag


Förresten, det kommer troligtvis inget inlägg denna måndag, för att vi skapade bloggen på en söndag och då får Char bara en dag på sig att skriva inlägget vilket är ganska lite tid, men jag kommer att lägga ut på fredag enligt planeringarna. För att slippa få frågan om vart vi fått bilderna ifrån så skriver jag fakta om profilbilderna vi har nu:


- Dem är gjorda av sidan http://makepixelart.com/ vilken jag rekomenderar

- Vi har gjort dem själva 

- Om du mot all förmodan skulle vilja annvända en bild på en blå tjej och en orange räv så varsågod, använd dem om du vill


Om du vill att någon av oss skriver ett inlägg om hur man använder http://makepixelart.com/ så kommentera gärna det! Hoppas att du kommer att tycka om den här bloggen! HEJDÅ!

PS: Rösta gärna i våran omröstning!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen! Så vi är tre 14-åringar som tillsammans driver den här bloggen. Här kommer det att förekomma en blandning av inlägg, allt från humor till åsikter och tips. Läs mer om oss var och en längre ner i våra egna avdelningar. Enjoy

 

2 besvarade frågor

     

 

LAPIZ LAZULI

Det är jag som är Lapiz Lazuli.

Kalla mig för Lapiz om ni är för

lata för att skriva hela namnet.

Jag är en av tre som skriver på denna blogg. Har lite experience av att skriva blogg. Och JA, jag valde Lapiz lazuli för att jag tycker att det låter coolt okok? Men jag är 14 år och är halvsvenne. Jag gillar musik, att skissa och att se på film. Jag VET att alla har det som intresse men ingen säger det, så då kan väl jag börja med det. Kommer att lägga ut inlägg varje Fredag. 

Min färg är blå för alla som på något sätt missat det. Men Lapis Lazuli betyer bläck har jag hört, så ja.

 

   Det är jag som är Char, en av tre ägare av bloggen. Min färg är orange, så du kan ignorera att Char betyder röd på typ alla språk, men ja. Även jag är 14 år, tjej och bor i Sverige. Mina intressen är ju inte sådär jätteovanliga heller för den delen, spela tennis, läsa, teckna, springa och se på netflix. Måste ändå erkänna att det är lite sorgligt när man klassar netflix som ett intresse, meen. Jag kommer att posta ett inlägg varje måndag kl 18:00, så vi ses väl då. Tack för att du läste!

 

 

Sup, jag är en lila höna, eller mer en lila blobb, för jag kan inte rita bättre… jag vet inte hur jag forfarande inte har fått F i bild, men jag skulle gissa på magi!

 

Men iallafall, jag är en höna, varför? jo för att jag har alltid haft en livslång dröm att vara en höna, så det är mitt liv nu, jag är med i Hönor.Bör.TasPåAllvar.Questen. eller en förkortning, HBTQ, är det bara jag, eller är det namnet lite bekant…  whatever! I allafall mitt namn är Filip, om det är mitt riktiga eller inte tänker jag inte berätta, Mohahaha!

Men lite mer om mig: Jag bor i en röd hönsgård, jag är nästan ett hönsår! Jag har inga sniglar, vilket borde vara husdjur för er människor. Min favoritaktivitet är att springa runt i skogen, lägga ägg och att filosofera om livet, som en höna. Mitt favorit uttryck är “lägg ägg”, för då kan jag bara säga, “shhh, jag värper”, kul va!!! dock verkar ingen använda det uttrycket längre… jag förstår verkligen inte varför ingen gillar det… Min färg är lila, vilket ni kan se på den lila fläcken *host*mitt majestätiska självporträtt*host*, *host*som jag halvt snodde från Internet*host* från stardew valley*host host*. Men i alla fall, jag kommer att lägga upp inlägg varje onsdag.

Omröstning

Hur ofta är du inne på bloggen?
 Första gången
 Ibland, när den är i rampljuset
 Nån gång i veckan
 När jag vet att nya inlägg ska komma

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards